INFO

Tämä on Täydellisen ympyrän 15. julkaisuvuosi. Lehti on järjestyksessä kahdeskymmenestoinen. Täydellinen Ympyrä on Tampereen Taiteilijaseura ry:n keskustelufoorumi taiteilijoille ja kuvataiteista kiinnostuneille. Kirjoittajat vastaavat itse tekstiensä sisällöistä.

Jos olet kirjoittamassa lehteen, löydät avustajaohjeet täältä>>>
(Ohjeet doc-tiedostana)

Julkaisija: Tampereen Taiteilijaseura ry
Kuninkaankatu 2, 33210 Tampere
Päätoimittaja: Anna Kirstinä
Taitto: Minna Soraluoma
Nettilehden päivitys: Anne Paldanius
Painopaikka: Tampereen Offsetpalvelu Oy, 2010, Tampere
Kansimateriaali: Novatech Ultimatt 1.1, 200 g, Map Suomi Oy
Sisäsivut: Novatech Ultimatt 1.1, 115 g, Map Suomi Oy
Painos: 1500 kpl

Kannen kuva: Kannessa Jussi Löfin teos Kaatiskoiran alttari. Steve Vanonin työpajassa tehty veistos oli mukana Hirvitalon Com-Post-Modern Sculpture for the Avant Gardeners -näyttelyssä, aiheesta lisää sivuilla 10-13.

Täydellistä ympyrää voi myös tilata. Vuosikerran, eli 2 numeroa, saa kotiin kannettuna viidellä eurolla, 010-420 2040 tai sähköpostilla tästä

Ilmoitushinnat Täydellisessä ympyrässä: Tekstissä 0,80 € pmm.
Näyttely- ja kurssi-ilmoitukset: 1/2 sivun ilmoitus 200 €, 1/4 sivu 110 € ja 1/8 sivu 60 €. Värilisä on 15 %.

TAMPEREEN TAITEILIJASEURA RY

Vuonna 1920 perustettu Tampereen Taiteilijaseura ry on Suomen toiseksi vanhin yhä toimiva ammattitaiteilijoiden yhdistys, johon kuuluu yli 260 taiteilijaa. Toiminnan tavoitteena on alueen taiteilijoiden tukeminen ja Pirkanmaan kuvataiteen edistäminen. Seura järjestää näyttelyitä ja koulutusta, tiedottaa ammatillisista asioista sekä pyrkii aktiivisesti edistämään uusien työtilojen saamista taiteilijoiden käyttöön.

Myös kansainvälinen toiminta on tärkeä osa seuran toimintaa. Yksityiset henkilöt ja yhteisöt voivat liittyä seuraan kannatusjäseniksi.

Seuran toimintakeskus on Taidekeskus Mältinranta, jossa ovat näyttelytilat Galleria ja Studio, toimisto, Taidelainaamo sekä Työpajakeskus. Taidekeskus Mältinranta valmistui alunperin vedenpuhdistuslaitokseksi 1926. Laitoksen toiminnan päätyttyä Tampereen kaupunki kunnosti tilat ja vuokrasi ne Tampereen Taiteilijaseuralle vuonna 1983. Vuonna 2008 rakennuksen takaosaan saneerattiin uudet työpajatilat, joissa on yhteistyöpajatiloja (grafiikka, metallityö ja keramiikka) sekä monumenttiateljee

Seuran johtokuntaan kuuluvat 2010 Anna Kirstinä puheenjohtajana, Tuomo Rosenlund ja Virve Lilja varapuheenjohtajina sekä muina jäseninä Jarmo Kallinen, Mikko Kallio, Janne Laine, Päivi Mantere, Arto Nurro ja Johanna Pihlajamaa sekä sihteeri-rahastonhoitajana toiminnanjohtaja Arja Moilanen.

Taidekeskus Mältinranta
Kuninkaankatu 2, 33210 Tampere