Takahuhti Open Studio

residenssitaiteilijat
Gala Berger ja Itamar Hartav teoksineen Takahuhdin Open Studio -tilaisuudessa.

Tampereen Taiteilijaseuran residenssissä Takahuhdin Taidekeskuksessa järjestettiin lokakuun puolivälissä Open Studio, jossa seuran kuvataiteilijat ja muu tamperelainen kulttuuriväki pääsi tutustumaan residenssissä tuolloin työskennelleisiin argentiinalaisiin taiteilijoihin.

Gala Berger ja Itamar Hartavi esittelivät tilaisuudessa taidettaan, johon on mahdollista tutustua myös heidän kotisivuillaan: www.flickr.com/gala_berger ja www.itamarhartavi.blogspot.com.

-------------------

Tampere-talon johtajamuotokuvat

muotokuvat
Kuva: Marja-Liisa Torniainen.

Taidemaalari Zsuzsa Demeterin maalaamat muotokuvat Tampere-talon entisistä johtajista Kaarina Suoniosta ja Carl Öhmanista paljastettiin 18.9. Tampere- talon talvipuutarhassa.

Näyttelyssä, joka oli avoinna 5.10. saakka, esiteltiin myös 33 pienempää ja pikaisempaa, mutta ei suinkaan huonompaa, muotokuvaa talon henkilökunnasta.

Kreator Later - taidetta Saksasta

Neljän düsseldorfilaisen kuvataiteilijan KREATOR LATER -näyttely Taidekeskus Mältinrannassa lokakuussa 2010 toteutettiin Tampereen Taiteilijaseuran vaihtonäyttelynä. Toukokuussa 2010 viisi tamperelaista kuvataiteilijaa esittäytyi Düsseldorfissa ja Tampereen Taiteilijaseura tarjosi vastavuoroisesti näyttelytilansa saksalaisten kuvataiteilijoiden käyttöön. Tampereen kaupungin Kulttuuritoimi tuki projektia.

Kreator Later
Gesine Kikol, Markus Rosada, Michael Falkenstein ja Nina Fandler.

Michael Falkenstein, Nina Fandler, Gesine Kikol ja Markus Rosada tulivat itse paikalle ripustamaan näyttelyään. Samalla he saivat tilaisuuden viettää aikaa tamperelaisten taiteilijaystäviensä kanssa ja tutustua Tampereen taide-elämään yleensä.

-------------------

Kuvataiteilija yllätettiin

Kuvataiteilija Pasi Niininen täytti 50 vuotta 30.8. Vaikka taiteilija halusikin juhlia vuosipäiväänsä vaatimattomasti perhepiirissä, hänen ystävänsä tuumivat toisin ja järjestivät hänelle yllätysjuhlat

Pasi Niininen
Pasi Niininen on yllätetty.

Yllätys pysyi yllätyksenä loppuun asti. Lauantaina 4.9. viitisenkymmentä ystävää kokoontui taiteilijan Hälläpyöränkadun kodin ateljeessa tuoden juhlat tullessaan. Ohjelmassa oli puhe, vatsatanssia ja Anne Paldaniuksen pitämä leikkimielinen luento Pasin taiteesta.

Ja siellä kaikilla oli niiiin mukavaa...