INFO

Tämä on Täydellisen ympyrän 12. julkaisuvuosi. Lehti on järjestyksessä kuudestoista. Täydellinen Ympyrä on Tampereen Taiteilijaseura ry:n keskustelufoorumi taiteilijoille ja kuvataiteista kiinnostuneille. Kirjoittajat vastaavat itse tekstiensä sisällöistä.

Jos olet kirjoittamassa lehteen, löydät avustajaohjeet täältä>>>
(Ohjeet doc-tiedostana)

Julkaisija: Tampereen Taiteilijaseura ry
Kuninkaankatu 2, 33210 Tampere
Toimitussihteeri: Minna Soraluoma
Toimitusneuvosto: Tiina Lamminen, Jari Arffman, Anja Härkönen, Soile Iivonen, Jarmo Kallinen, Anna Kirstinä, toiminnanjohtaja Arja Moilanen ja näyttelysihteeri Anne Paldanius
Kannen kuva: Anja Härkönen: Riemu, 2005, 100 x 125 cm
Taitto: Minna Soraluoma
Näyttelyohjelman taitto: Kati Lehtinen
Nettilehden päivitys: Anne Paldanius
Painopaikka: Esaprint 2007, Tampere
Kansimateriaali: Eurobulk 200 g, Map Suomi Oy
Sisäsivut: Eurobulk 115 g, Map Suomi Oy
Painos: 1000 kpl

TAMPEREEN TAITEILIJASEURA RY

Vuonna 1920 perustettu Tampereen Taiteilijaseura ry on Suomen toiseksi vanhin toimiva ammattitaiteilijoiden yhdistys, johon kuuluu noin 250 taiteilijaa. Toiminnan tavoitteena on alueen taiteilijoiden tukeminen ja Pirkanmaan kuvataiteen edistäminen. Seura järjestää näyttelyitä ja koulutusta, tiedottaa ammatillisista asioista sekä pyrkii aktiivisesti edistämään uusien työtilojen saamista taiteilijoiden käyttöön. Myös yhteistyö ulkomaisten taiteilijoiden ja taiteilijajärjestöjen kanssa sekä kansainvälinen toiminta yleensä ovat tärkeä osa toimintaa. Yksityiset henkilöt ja yhteisöt voivat liittyä Tampereen Taiteilijaseuran kannatusjäseniksi.

Seuran toiminta keskittyy Taidekeskus Mältinrantaan, jossa on näyttelytiloja, toimisto, Taidelainaamo ja Grafiikanpaja. Taidekeskus Mältinranta valmistui alunperin vedenpuhdistuslaitokseksi 1926. Laitoksen toiminnan päätyttyä Tampereen kaupunki kunnosti tilat ja vuokrasi ne Tampereen Taiteilijaseuralle vuonna 1983.

Seuran johtokuntaan kuuluvat 2007 Jaakko Himanen puheenjohtajana, Janne Laine ja Anna Kirstinä varapuheenjohtajina sekä muina jäseninä Jarmo Kallinen, Mikko Kallio, Päivi Mantere, Pasi Niininen, Sirpa Perä ja Tuomo Rosenlund sekä sihteeri-rahastonhoitajana toiminnanjohtaja Arja Moilanen.

Taidekeskus Mältinranta
Kuninkaankatu 2, 33210 Tampere