kuva kannesta

Uutiset ja ilmoitusasiat

ILMOITUKSIA

Tampereen ateljeetalo juhlii viisikymmenvuotista olemassaoloaan vuonna 2011. Olen alkanut koota juhlavuonna julkaistavaa kirjaa varten monipuolista kuva- ja tekstimateriaalia, jota talossa aiemmin asuneet voivat lähettää osoitteeseen: Hällä-pyöränkatu 3-5 C 11, 33540 Tampere tai sähköpostitse (ei painavia kuvia) malito@pp.nic.fi. Aikaa on vielä runsaan tuntuisesti, mutta koska teen työtä sivutoimisesti ja haluan paneutua tehtävään huolella, aloitan työn jo nyt.

Jo etukäteen vaivannäöstänne kiittäen
Marja-Liisa Torniainen

Huom!

Täydellinen ympyrä aloittaa mielipidepalstan seuraavassa numerossa. Odotamme kommenttejanne ja mielipiteitänne ajankohtaisista ja ikuisista aiheista. Voitte osoittaa lähetyksenne osoitteeseen Kuninkaankatu 2, 33210 Tampere, puh.+ fax: 03-2149214, sposti: info@tampereen-taiteilijaseura.fi

toimitus

SYKSYN 2004 KUVATAIDEJULKAISU-UUTUUDET TAMPEREELLA:

Hiekan Taidemuseo on julkaissut taiteilija Kauko Salmen exlibris-töitä esittelevän luettelon. (20 s.)

Sara Hildénin Taidemuseo on 2004 julkaissut kaksi lehteä liittyen 25-vuotisjuhlavuoden näyttelyihin. Vallan maisema ilmestyi syksyllä. (63 s.)

Tampereen taidemuseon syksyn julkaisu on Richard Humannin näyttelyjulkaisu Delicate Monster – Huomaamaton hirviö. (63 s.)

Tampereella kuvataiteeseen liittyviä julkaisuja kustantavat lähinnä kaupungin museot. Kolmen julkaisun määrä (yhteensä 150 sivua) tuntuu tosin lähinnä sattumalta, ei näistä voisi oikeastaan päätellä mitään. Kaupungissa toimivista kirjakustantamoista niin Tampere University Press kuin Osuuskunta Vastapainokaan ei ole viimeaikoina julkaissut tai ole julkaisemassa mitään kuvataiteen piiriin kuuluvaa.