INFO

Tämä on Täydellisen ympyrän 11. julkaisuvuosi. Lehti on järjestyksessä neljästoista. Täydellinen Ympyrä on Tampereen Taiteilijaseura ry:n tiedotuslehti ja keskustelufoorumi taiteilijoille ja kaikille kuvataiteista kiinnostuneille. Kirjoittajat vastaavat itse tekstiensä sisällöistä.

Jos olet kirjoittamassa lehteen, löydät avustajaohjeet täältä>>>
(Ohjeet doc-tiedostana)

Julkaisija: Tampereen Taiteilijaseura ry
Kuninkaankatu 2, 33210 Tampere
Painopaikka: Esaprint
Päätoimittaja: Tiina Lamminen
Toimittaja: Pertti Peltonen
Toimituskunta: Jari Arffman, Soile Iivonen, toiminnanjohtaja Arja Moilanen, näyttelysihteeri Anne Paldanius
Taitto: Tiina Poutanen
Nettilehden taitto: Mari Myllymäki
Kannen ja näyttelyohjelmien taitto: Kati Lehtinen
Kannen kuvien tiedot: Jaakko Himanen ja Jere Ruotsalainen: Flaming Toijala, 2006, 3 osaa, nahka, metalli (valokuva Jaakko Himanen); Ralf Brück: rc 2006, c-print; Kuraattori Janne Gallen-Kallela-Sirén ja Riikka Lenkkerin öljymaalaus Äiti ja tytär vuodelta 2004-06 (valokuva Jaana Teräväinen)
Kansimateriaali: Cyclus Print 200 g, Map Suomi Oy
Sisäsivut: Cyclus Print 100 g, Pap Suomi Oy

TAMPEREEN TAITEILIJASEURA RY

Vuonna 1920 perustettu Tampereen Taiteilijaseura ry on Suomen toiseksi vanhin toimiva ammattitaiteilijoiden yhdistys, johon kuului elokuussa 2006 jo 240 jäsentä. Seuran pääasiallisena tavoitteena on alueen taiteilijoiden tukeminen ja Pirkanmaan kuvataiteen edistäminen. Yhteistyö ulkomaisten taiteilijoiden ja taiteilijajärjestöjen kanssa sekä kansainvälinen toiminta yleensä ovat myös tärkeä osa toimintaa. Seura järjestää näyttelyitä ja koulutusta, tiedottaa ammatillisista asioista sekä pyrkii aktiivisesti edistämään uusien työtilojen hankintaa taiteilijoille.

Taidekeskus Mältinranta, Tampereen Taiteilijaseuran toimintakeskus, valmistui alunperin vedenpuhdistuslaitokseksi 1926, mutta laitoksen toiminnan päätyttyä Tampereen kaupunki kunnosti tilat ja vuokrasi ne Tampereen Taiteilijaseuralle vuonna 1983. Kahden näyttelysalin lisäksi Taiteilijaseura sai rakennuksesta toimistotilat ja tilan grafiikan työpajalle. Nykyisin rakennuksessa toimii myös Taidelainaamo.

Galleria Mältinranta on tilava ja korkea 190 neliömetrin suuruinen näyttelytila. Studio Mältinranta, joka on kooltaan 70 neliömetriä, on pimennettävissä, joten se soveltuu hyvin myös video- ja muun mediataiteen esittelyyn.

Seuran johtokuntaan kuuluvat 2006 Jaakko Himanen puheenjohtajana, Janne Laine ja Sirpa Perä varapuheenjohtajina sekä muina jäseninä Jarmo Kallinen, Mikko Kallio, Anna Kirstinä, Tiina Lamminen, Pasi Niininen ja Tuomo Rosenlund sekä sihteeri-rahastonhoitajana toiminnanjohtaja Arja Moilanen.

Yksityiset henkilöt ja yhteisöt voivat liittyä Tampereen Taiteilijaseuran kannatusjäseniksi.

Taidekeskus Mältinranta
Kuninkaankatu 2, 33210 Tampere